Dag 5 – Woensdag 17 juli

Vanochtend kregen we een brief van Milady dat ze had gehoord dat haar hint naar de kardinaal niet echt heeft geholpen en dat dat haar heel erg speet. Ze vond dat de kinderen wel een rustdag hebben verdiend. Het is eindelijk tijd om te gaan zwemmen! De kabouters konden haast niet wachten.
Na een kort wandeltochtje kwamen we aan bij het zwembad. Het was een heerlijk rustdagje, ook voor de leiding. Die hebben eindelijk een aantal pagina’s van hun eigen boek kunnen lezen.
Na een paar uurtjes was het wel weer genoeg geweest. Alle dames zijn weer lekker schoongespoeld.
Terug op het clubhuis schrokken wij ons een ongeluk. Het hele clubhuis was overhoop gehaald! Tussen alle omgevallen tafels en stoelen vonden we een brief met een spiegeltje. In de brief stond dat iemand ons doorheeft en we moeten stoppen met zoeken naar de kardinaal. Van wie was die brief? Na verschillende theorieën te hebben besproken kwam Rose met het idee dat de brief waarschijnlijk van Milady is. Ze heeft ons gisteren de verkeerde kant op gestuurd. Nadat ze erachter kwam dat wij wel de goede hint hebben gebruikt en een nieuwe envelop hadden gevonden heeft ze ons weggestuurd naar het zwembad zodat zij naar binnen kon glippen en ‘m kon stelen. Zijn we daar even ingestonken… De kabouters zijn zo geschrokken van dit verraad dat we de rest van de dag maar hebben gebruikt om even bij te komen. Hopelijk is morgen een betere dag.

… Marala nog steeds kaarten van haar ouders in haar tas vindt?
… de kabouters zo’n zin hadden om te gaan zwemmen dat ze bijna allemaal met hun zwemtas op hun rug hebben ontbeten?
… Jeske daarna alsnog haar tas was vergeten?
… Naomi I. niet kan springen omdat haar onderbroek dan afzakt?
… de kabouters erg veel zin hebben in donderdag omdat Chill dan langskomt?
… wij al de hele week bezig zijn met het bedenken van een goede ‘prank’?
… wij dit nu al helemaal hebben uitgedacht?
… Esther is stijl naar het zwembad gaat, geheel met zonnehoed en roze schoudertas?
… er in Diemen een straat is die de ‘Glitterstraat’ heet?
… dit uiteraard door ons is omgedoopt naar ‘de Kabouterstraat’?
… de leiding nu al dingen in de keuken laat verbranden zonder Mysa om op te letten?
… de leiding vanochtend weer de badkamer heeft laten overstromen?
… dit waarschijnlijk vanaf vandaag niet meer gaat gebeuren omdat de lieve meneer van het clubhuis er iets aan heeft gedaan?