Dag 4 – Dinsdag 16 juli

Vanochtend kregen wij bezoek van Milady de Winter. Zij vertelde ons dat ze een vriendin is van de musketier. Wij vertelden haar dat wij samen met de musketiers op zoek zijn naar de kardinaal. Daar wil ze wel mee helpen! Ze heeft misschien een hint gevonden die wij kunnen gebruiken. Wij vertelden haar dat wij ook een hint hebben. Milady keek naar de hint en zei dat die nergens op sloeg en dat we beter haar hint kunnen gebruiken.
Milady’s hint bleek een stukje van een tochttechniek te zijn. Een strippenkaart, dat kunnen de kabouters wel! Aan het einde van de kaart kwamen we weer uit bij het huis van de kardinaal. De kardinaal was echter nergens te bekennen, en verder was er ook niet echt iets anders te vinden. Na nog in elk bosje te hebben gezocht besloten we eerst maar terug te gaan naar het clubhuis. Misschien dat we Milady’s hint verkeerd hadden begrepen, en moesten we het even aan haar vragen. Milady was niet meer op het clubhuis.
Na de lunch en een kort rustuurtje (om de een of andere reden worden de kabouters actiever later in de kampweek) besloten we toch onze eigen hint te gebruiken. Huh, maar hij zag er opeens heel anders uit… Er zat nog een tochttechniek in. We hebben onze rugzakjes gepakt en zijn maar gaan wandelen. Het was een erg leuk tochtje! We kwamen zelfs langs een kinderboerderij. Dit was gelijk ook het eindpunt van de tocht. We vonden hier een envelop waarop stond dat we hem niet open mochten maken. Dat is natuurlijk altijd zo lastig om ook echt niet te doen. Maar, we hebben ons ingehouden. Misschien dat er morgen iemand komt vertellen dat we hem wel open mogen maken.

… Naomi D. ijs heet vindt?
… de kabouters allemaal opnieuw hun veterstrikdiploma moeten halen?
… Henrike erg graag wil weten hoe laat het elk moment van de dag is?
… ze inmiddels doorheeft dat de leiding altijd hetzelfde antwoord geeft?
… dat dat iets met kwart over de rand van de pispot is?
… we vandaag eindelijk de pastasalade hebben gegeten waar de kabouters al de hele week naar vragen?
… als de kabouters slapen, de leiding één groot feestje beneden heeft?
… zij dan spelletjes doen, pizza eten of rondjes gaan fietsen?
… dit natuurlijk helemaal niet waar is?
… Doortje en Hollie iets later zijn gaan slapen omdat ze dachten dat er een muis in de muur van het clubhuis zit?
… deze muis Karel heet?