Dag 3 – Maandag 15 juli

De tijd gaat ontzettend snel, het is alweer maandag. Onze dames hebben het ontzettend naar hun zin en we hebben al zo veel meegemaakt! Vanochtend kregen we weer een bezoekje van D’Artagnia. Ze kwam joggend aan, en heeft vervolgens nog een paar rondjes gerend met de kinderen. Gisteren heeft Atia ons natuurlijk verteld dat we goed moeten trainen als we Kardinaal Paturain willen stoppen. D’Artagnia moest ook trainen, maar meer om één van haar kwalificaties af te kunnen strepen om ook een musketier te worden. Nadat D’Artagnia vertelde dat ze een aantal kilometer ging rennen, begonnen de kabouters met hun eigen training. We hebben spellen gespeeld om onze snelheid, behendigheid, kracht en reactievermogen verder te ontwikkelen. Onze kabouters kunnen dat natuurlijk al lang, maar het kan nooit kwaad om een beetje extra te oefenen.
Aan het einde van de ochtend kwam de laatste musketier, Aramia, langs. Zij liet ons weten dat D’Artagnia geslaagd is voor het onderdeel ‘sport’. Zij is nu biijjjjjjjna een echte musketier. Ook had Aramia een briefje bij zich met een hint.
Na ons middagdutje hebben wij naar deze hint gekeken en een klein tochtje gelopen. Onderweg kwamen bij Graaf Brie tegen. De graaf is niet zo slim, en liet per ongeluk vallen dat Kardinaal Paturain op dit moment niet in zijn huis te vinden is. Hij zit verstopt en is snode plannen aan het beramen. Graaf Brie weet echter niet waar dat is. Dat mocht hij niet weten aangezien hij altijd veel te veel praat en nog wel eens geheimpjes verklapt. Daarom heeft de kardinaal een hint verstopt in zijn huis over zijn geheime locatie. Dat was een beetje stom. De kabouters zijn in de kerk gaan zoeken en vonden de hint. Na een beetje ravotten in het bos om niet te veel op te vallen gingen we terug naar het buitenverblijf. ’s Avonds hebben wij heerlijke sperziboontjes gegeten (dat vond niet iedereen), en hebben we een feestje in de badkamer gemaakt om te gaan douchen. Dit keer is het clubhuis niet overstroomt, maar het warme water was wel op… Vrouwen…
Ach, morgen is ‘ie vast wel weer warm. Lekker slapen dus!

…. Naomi I. als kleinste kabouter hollandse leeuwen is begonnen en dit bijzonder goed deed?
… Jeske graag Hollie’s cheerleaderpakje wil lenen, maar dat ze ‘m dan wel eerst moet laten krimpen in de was?
… Henrike en Rose geen sperziboontjes lusten maar de grootste strijders ooit zijn?
… volgens Marala, de MacDonalds op een scheet en drie knikkers afstand zit?
… de kabouters elke ochtend wakker worden gemaakt door een luid dans- en zangspektakel van de leiding?
… de kinderen hebben gedoucht zonder het clubhuis te laten overstromen?
… helaas wel het warme water op was?
… Rosa, Esther en Jitske dus pech hadden en de volgende ochtend ONTZETTEND stonken?
… Jitske muggenbulten heeft zo groot als de Mount Everest?
… Mysa’s bezoek er alweer bijna op zit?
… wij dit nog gaan proberen te voorkomen?