Dag 1 – Zaterdag 13 juli

Kabouterkamp 2019 is van start! Een week geleden kregen de kabouters een uitnodiging van koning Lodewijk XIII van Frankrijk met daarin een verzoek om langs te komen op zijn buitenverblijf ‘De Blokhut’ in Diemen. De reden van dit bezoek zou heel belangrijk zijn, maar ook heel geheim.
Nou, daar zijn ze dan. Aan het einde van de middag kwam er een vreemd figuur op een paard luid toeterend ons terrein op. Hij kondigde de komst van koning Lodewijk XIII aan. De koning, volledig uitgedost in glitterpak en regenlaarsjes van Dior, vertelde de kabouters dat hij hun hulp nodig heeft. Hij is nog niet zo lang koning, maar er is nu al iemand die er alles aan zou willen doen om hem van de troon te stoten: Kardinaal Paturain. De kardinaal heeft een zeer belangrijke status en veel handlangers om dit doel daadwerkelijk te bereiken.
Om de kabouters niet volledig in het diepe te gooien heeft de koning ook al geprobeerd contact te zoeken met een zeer geheim genootschap: De Drie Musketiers. Zonder de musketiers zouden de kabouters niet heel ver komen. Het probleem is, dit genootschap is zo geheim dat het ook al moeilijk is om ze überhaupt te vinden. De koning vroeg ons daarom hen eerst op te sporen om vervolgens samen met hen de kardinaal te stoppen. Om ons enigszins op weg te helpen had de koning iets meegenomen waar hij zelf niet echt iets mee kon. Het was een brief met twee woorden, in een taal die de koning niet begreep. Hij had de brief daarom eigenlijk al verscheurd. Misschien dat de kabouters er iets van snappen?
Na een heerlijke avondmaaltijd besloten we de brief maar eens aan elkaar te plakken. Er stonden twee woorden op: ‘Á gauche’. Dit leek op de Franse taal. Niemand van de kabouters spreekt echter Frans. Toen bedacht Hollie dat zij eigenlijk wel Frans spreekt en á gauche ‘naar links’ betekent. Maar, waar naar links? We besloten om uit te proberen direct voor het clubhuis naar links te gaan en te kijken of daar iets te vinden was. En inderdaad, links van het clubhuis zat een mevrouw op een bankje die verdacht veel leek op een musketierachtig persoon. Zij vertelde ons dat ze D’Artagnia heet en op zoek is naar De Drie Musketiers, omdat ze er ook graag één wil worden. De kabouters vertelden dat zij ook op zoek zijn naar de drie, en het misschien een idee zou zijn om samen te werken. Dit vond D’Artagnia een goed idee, en we spraken af om ons plan de campagne morgenochtend verder te bespreken. Nu eerst, lekker slapen!

… Koning Lodewijk XIII helemaal geen Frans spreekt?
… zelfs Emma wist dat ‘salle de bain’ badkamer betekent?
… Hollie even was vergeten dat zij wel Frans spreekt?
… Marala helemaal verbaasd was, maar ook heel blij, dat ze een kaartje in haar tas vond van haar vader?
… D’Artagnia in 120 dagen van Côte d’Azur naar Parijs is gelopen?
… de leiding hun waterballetinsigne heeft gehaald na een simpele douchebeurt? (het clubhuis stond onder water)
… Naomi I. een halve dag op slippers van maat 34 heeft gelopen, terwijl er in haar tas een nieuw paar (nog mèt kaartje) lag van maat 30?
… Naomi D. graag wilde weten hoe je aan de leiding moet vragen hoe je stiekem kan snoepen?
… Esther het niet kon laten om Hollie al een raadsel te vertellen die ze graag op de Bonte Avond wil doen?
… alle kabouters stiekem naar Diemen willen verhuizen omdat ze dan altijd in dit prachtige clubhuis kunnen spelen?