bonus dag: Zaterdag (gisteren)

Na, voor sommige, een moeilijk afscheid was het kamp toch echt begonnen! De welpen hebben een rondleiding gekregen door het clubhuis en het buitenterrein waarna ze keurig netjes naast elkaar hun matjes mochten klaarleggen. Hierna hebben ze geruime tijd gehad om even lekker zelf het terrein te verkennen en vrij te spelen zodat de leiding kon beginnen met koken.

Zelfs terwijl kookstaff Rik nog niet aanwezig was wist het leiding team toch een overheerlijk 3-gangen-maaltijd op tafel te zetten. Vooraf een heerlijk groenten soepje daarna verrukkelijke burgers en als kers op de taart een bakje vla toe. De kinderen waren er allemaal erg over te spreken. Met grote verbazing van het leiding team lagen de kinderen precies op tijd en meteen te slapen.

Hallo allemaal,

Ik vind kamp leuk. We doen heel veel spelletjes en dat is leuk. H. Appy kwam vanochtend langs met een doos met heel veel kaarten waar feesten op staan zoals sint maarten, oud en nieuw en sinterklaas en weet ik veel allemaal. En als iemand dat een kaartje er uit heeft met dat feest er op gaan we dat feest de hele dag doen. Vandaag was uit en nieuw gekozen en de leiding had een soort van tafel neer gezet met allemaal papier er op met tape vast gemaakt en daar mochten we allemaal gerechten op schilderen. Maar eerst gingen we allemaal gerechten opschrijven op een soort van papiertje en als je het even niet wist kon je daarop afkijken.

Ezra

Zondag:

Het is de eerste echte dag van het welpenkamp; in 8 dagen het jaar rond. H. Appy kwam gister al langs om te vertellen dat de burgemeester Zondervreugd geen feesten meer wilt vieren maar zijn gedachten wilt gaan veranderen. Vanmorgen kwam ze terug met een grabbelton waarin allemaal verschillende feestdagen zaten. Er moet natuurlijk ook een manier zijn waarop de burgemeester kan zien hoe leuk het is want hij is veel te druk om elke dag langs te komen. Samen met H. Appy hebben ze afgesproken dat ze elke dag een aantal foto’s gaan selecteren en gaan mailen naar burgemeester Zondervreugd zodat hij kan zien hoe leuk feesten wel niet is.

De eerste feestdag die de welpen gevierd hebben is oud en nieuw en ze hebben van alles geknutseld wat hier mee te maken heeft.  Een tafel vol met hun favoriete eten en hoe vuurwerk eruit ziet! Er is gelukkig ook meer dan genoeg tijd om gewoon lekker te spelen dus word getafelvoetbald, honkbalt en gelezen. Na de lunch kwam H. Appy ook nog even langs om verstoppertje te doen en ze heeft beloofd morgen weer even langs te komen! Hierna zijn ze weer verder gegaan met het maken van vuurpijlen die tellen als hun zelf gemaakte kamp totem.

Oud en nieuw gaat natuurlijk ook over nieuwe voornemens en bucketlists maken. Dit mochten ze op zelf gemaakte sterren schrijven en hebben we in het clubhuis opgehangen zodat we er de hele week nog naar kunnen kijken. Na het uitkiezen en mailen van de foto’s is iedereen lekker naar bed gegaan.

Comments are closed.