Vanmorgen vroeg werden we wakker gemaakt met een email van burgemeester Zondervreugd, hij had de foto’s gezien maar was nog niet onder de indruk. Ondanks onze poging met oud en nieuw vindt de burgemeester feesten nog steeds niet leuk. Het is zelfs zo erg dat de burgemeester er niet van kan slapen van alle feestjes, maar H. Appy was heel trots!

Gelukkig kwam vanmorgen vroeg H. Appy weer langs met de grabbeldoos. Het was even spannend maar vandaag gingen we sint maarten vieren! Na het ontbijt en gespeeld te hebben mochten de welpen allemaal een echte lampion maken. We hebben raketten, auto’s en trommels gezien. En wat doe je altijd met sint maarten? Langs de deuren!

Ik ga het hebben over het scouting kamp: in 8 dagen het jaar rond. Het gaat er over dat de burgermeester meneer Zondervreugd het niet wil hebben dat er in Oosterbeek geveest word. Maar dat vindt mevrouw H. appy niet leuk. Daarom kwam ze aan ons vragen of wij wouden helpen.
Gister (Zondag) hadden we oud en nieuw gevierd. We hadden een feestmaal getekend en vuurwerk geschilderd. En vandaag een tocht gelopen met zelf gemaakte lampionnen.
Het was heel leuk!

Tibbe

Zo vertrokken de welpen vanmorgen in twee groepen, bepakt met rugtas en lampion, het bos is voor de tocht. Ergens verstopt in het bos zit een ander scouting clubhuis en in ruil voor een mooi liedje kreeg iedereen een snoepje. Na al die kilometers te hebben afgelegd was het toch echt nodig even op bed te gaan liggen.

Na een uurtje vrij spelen was het tijd voor het eten en werden we verrast met vers gebakken poffertjes! Met volle buiken en misschien iets te veel poffertjes op was het tijd om lekker te douchen! Met de muziek hard aan en leiding in zwemkleding was het een waar waterballet! Iedereen kon nu lekker schoon bed in.

Comments are closed.