Van Duivenvoordelaan 560, 2241 TH Wassenaar.

Dag 1

Zaterdag 13 Juli

Hoera! Eindelijk zijn de Esta’s op kamp, en dat was te merken! Ze konden haast niet stil zitten tijdens het avond eten. Dat leverde ze vijf rondjes rennen rond het clubhuis op.

De installatie van de laatste esta’s was nog niet eens voorbij, of Manus kwam al verward naar buiten gelopen. Hij leidde de Esta’s rond door het clubhuis, maar vertelde nog niet wat er deze week allemaal te gebeuren stond. Het was dan ook duidelijk te zien, bij sommige, dat het toch wel spannend is, zo aan het begin van een week vol met verrassingen en lol. Gelukkig mocht er dan ook daarna uitgebreid verkend en gespeeld worden. Natuurlijk was de trampoline favoriet.

Op het menu van vanavond stond soep met broodjes worst, en blijkbaar kregen ze daar in ieder geval voldoende energie van, want ze gierden tussen de tafels door. Maar daar wist de leiding wel raad mee. Manus, die de Esta’s nog steeds niet honderd procent vertrouwde, riep de kinderen mee naar de verhoorkamer. Hier werden de Esta’s in groepjes van drie, in het half donker, met behulp van de leugendetector, ondervraagd. Zo kon Manus erachter komen of hij de Esta’s wel deze belangrijke taak kon toevertrouwen. Gelukkig was dit ook het geval, maar niemand kwam vlekkeloos door de leugentest.

Gelukkig liggen ze dan nu toch lekker te slapen.

Wistjedattjes

Wist u dat…

• De leiding geen wifi heeft, en daarom dus niet elke avond kan uploaden op de website.
  • Dominique zegt dat ze nog geen seconde haar ouders heeft gemist.
  • Slava erg enthousiast heeft gesmeerd met muggenspray, zodat de hele slaapzaal naar muggenspray ruikt en er waarschijnlijk niemand last van muggen zal hebben vannacht.
  • Pepijn in vier happen een heel worstenbroodje naar binnen heeft gewerkt.
  • Britt als eerste haar zwijgtotem heeft gehaald.
  • Er vanwege miscommunicatie geen broden zijn voor morgen ochtend, en dat die dus morgen ochtend vroeg gehaald gaan worden door de kookstaf.
  • De leugendetector van Manus erg streng is.
  • De leiding niet wist dat er ZOveel kinderen tegelijk op de trampoline konden.

Groetjes en alvast slaap lekker, de Estaleiding!