Dag 4 din 7-7-20

Vanmorgen stond opeens Linke Lowietje voor het clubhuis van de Damherten. Hij vertelde dat hij toch nog een stuk van de schatkaart had gevonden. Iedereen was hier natuurlijk erg enthousiast over. Maar plotseling sprong Slechte Rick tevoorschijn. Hij beukte tegen Linke Lowietje op en pakte het stuk kaart af. Terwijl hij wegrende gooide hij allemaal papier in de lucht. Alle Esta’s rende achter Slechte Rick aan, maar hij was ons te snel af. De papieren die hij in de lucht gooiden bleek een route te zijn. Waar zou de route ons naartoe brengen?De Esta’s gingen in groepen de tocht lopen. Het bleek een lastige tocht te zijn. Dus tijdens het lopen zijn de groepen toch samen gevoegd.

Iedereen had lunchpakketjes bij zich en er was een mooie plek langs het water waar we konden lunchen. Tijdens de lunch kwam Slechte Rick in een bootje langs gevaren. Hij had flessenpost bij zich waar het stuk van de schatkaart in zat. Hij wilde de flessenpost niet naar ons gooien dus we konden helaas het stuk kaart niet terugpakken. De rest van de tocht hebben we met de hele groep gelopen. Dat was erg gezellig.

Eenmaal aangekomen op het clubhuis hing de flessenpost aan de vlaggenmast. Maar geen van de Esta’s is naar de leiding gekomen om te zeggen dat ze de flessenpost gezien hadden. Tijdens het luisterboek kwam de kapitein weer langs en vroeg om de schatkaart. De kinderen moesten zeggen dat ze nog maar een stukje hadden en dat Slechte Rick het andere deel had. Maar toen bleek dat sommige kinderen de flessenpost wel gezien hadden. Helaas was de flessenpost alweer weg. Dus de kinderen moesten weer met de kapitein gaan roeien naar een nieuw deel van het eiland.

Wist u dat…

• Julia mooi kan stoepkrijten
  • Zeger nog nooit zoveel thee in 1 ruimte heeft gezien
  • Noah hier eerder heeft gelopen met de avond vierdaagse