Zo, niet zwemmen dus! Wat ga je dan wel doen op zo’n zonnige woensdag zonder regen overdag? Een lekker tochtje lopen natuurlijk. Maar niet zomaar een tochtje! De tocht was namelijk in tweeën gehakt waarbij er telkens één helft van de groep aan het lopen was en één helft op het clubhuis bleef om de tocht vanaf een groot vel papier door te geven via de portofoon / telefoon aan de loopgroep. Dat blijkt toch altijd nog wel lastig, iets met etherdiscipline..

Goed, spannend was het wel, en dan moest het “thuisteam” ook nog eens allerlei raadsels oplossen om extra geld te verdienen. Voorbeeldje: Raad de volgende twee letters in deze combinatie: RDVTLI . .

Precies rond lunchtijd arriveerde loopgroep 1 weer op het clubhuis, waarna de rollen na het nuttigen van een broodje omgedraaid konden worden. Vooral de fotoroute was een leuke leerschool voor de welpen: wat is nou wel handig om te zeggen (ik zie een tankstation met een blauw bord) en wat niet (ik zie een huis / ik zie bomen). Goed, al met al wisten beide groepen de tocht nagenoeg foutloos te doorlopen en waren we lekker op tijd weer klaar om nog even vrij te genieten van het lekkere weertje. Inmiddels was ook voorzitter Erwin gearriveerd om even te kijken hoe leuk de welpen het hier hebben. Samen met Ikki en Baloe heeft hij nog een lekker stukje kunnen kanoën.

Vervolgens was het feesttijd: de patattraditie op woensdag werd immers wel voortgezet. Om de hoek van het clubhuis zit Eethuis Duivenvoorde en de eigenaar, eerder gesproken bij het uitzetten van de tocht, was van goede wil en gaf ons een fikse korting. Altijd leuk om te zien dat mensen graag een handje toesteken als het om scouting gaat. Erwin weer naar huis, Lisette weer terug, kinderen naar bed, tot morgen!

Wist u dat:

- Bramen volgens Oscar natuurlijke afvalstoffen zijn
- Jason de politie heel slim vindt omdat ze ook portofoons gebruiken?
- Luca het jammer vond dat we geen geotracker hadden tijdens de tocht?
- De welpen (en sommigen van de leiding) niet snappen hoe een kompas werkt
- Lorenso voor het eerst als eerste zijn bord leeg had?
- Thys vandaag de mol was?
- Dat voor de nodige extra meters gezorgd heeft tijdens de tocht?
- Bram 7/8 vragen goed had?
- Akela op een surfplank heeft gestaan en zowaar níet in het water gevallen is?
- De kinderen blij zijn dat Lisette weer terug is?
- Leon echte sniperskills heeft?
- Roan zijn sla stiekem onderweg van de opscheptafel naar de eettafel beetje bij beetje op de grond is gevallen (geheel per ongeluk uiteraard)?