Goeeeeeedemorgen! Vandaag op het programma: creativitijd! (geen zorgen, bewuste woorspeling). En dan te bedenken dat er ondanks een scala aan creabea-opdrachten ook gewoon weer een mol rondloopt.

Deze mol kon bij de eerste opdracht van vandaag al gelijk toeslaan. De welpen moesten namelijk een portret maken van zichzelf op groot A3-papier. Deze portretten werden vervolgens naast elkaar gehangen, waarbij alle welpen in stilte naast elkaar op een lijstje moesten invullen welke welp bij welk portret hoorde. De mol heeft het hier fantastisch gedaan: alles fout!

Ook bij de tweede opdracht kon er goed gemold worden. Op de vloer waren 6x5 rijen a4-papier neergelegd. Aan weerszijden stonden twee groepen. Voor elk van beide groepen was er één “juiste” route over het papier. Wat de welpen niet wisten, was dat beide routes gelijk waren. Telkens als een welp op een “verkeerd” papiertje ging staan, kreeg hij dat te horen en moest hij teruglopen, precies over dezelfde route als dat hij heengegaan was. Op deze manier kon uiteindelijk de goede route gevonden worden. Dat lukte in respectievelijk acht om twaalf pogingen, best knap! Met zulke leuke opdrachten vliegt de tijd en het was dus alweer tijd voor de lunch en vervolgens het rustuurtje.

Na de vaste dagonderbreking hebben we met de welpen een groot schilderij gemaakt door een door Baloe geprinte poster met Mollogo te “signeren” met handafdrukken in verf. Een echte kunstenaar moet zijn werk immers wel ondertekenen. Die zal mooi staan aan de welpenmuur in ons eigen clubhuis! Tegelijkertijd zijn ook de kaarten voor de ouders, opa’s en oma’s en andere familieleden geschreven, dus die kunnen jullie over enkele dagen tegemoet zien. Meer tijd was er eigenlijk niet meer, maar deel 1 voor het insigne Kunstenaar (insigne? Dat had ik nog niet gezegd! Die krijgen de welpen na voltooiing van meerdere opdrachten met betrekking tot dit insigne aan het eind van het kamp) is in ieder geval voltooid!

Het enige dat ons nog te wachten stond voor vandaag, was de vragenlijst. O ja, en nasi! De koks hadden in ieder geval erg goed hun best gedaan en ook zeker prima gepresteerd, eens kijken of de kinderen dat ook zouden doen bij de vragenlijst..

Wist u dat:

- Bram vandaag de mol was
- Zijn broertje Tibbe (verdacht genoeg) de meeste vragen goed had (samen met Sam, maar Tibbe was iets sneller)?
- Leon het erg jammer vindt dat hij soms even pauze moet nemen van het boogschieten.
- Ikki tijdens de nachtwake ook zelf even een klein dutje gedaan heeft?
- Baloe een klein verfongelukje gehad heeft?
- Rick het voorleesmaatje van Lorenso geworden is?
- Rens later net als zijn vader bakker wil worden?
- Luca liever het leger in gaat?
- Thys heel, heel, heel graag wil weten wanneer de dropping is?
- Bas een gouden huidskleur heeft?
- Lorenso niet tegen kietelen kan?
- Max ook heel langzaam eet als hij het eten wel lekker vindt?