Na maandenlang voorbereiden was het dan zo ver: we mogen weer op kamp! Sinds een ruime week wisten de kinderen al dat ze naar Wassenaar zouden afreizen om zich een week lang bezig te houden met de vraag wie de mol is.

Vandaag was dat echter nog niet nodig: zo’n eerste dag is al spannend en druk genoeg. Een nieuw clubhuis, voor zes van de veertien welpen zelfs een eerste kamp, een supergaaf buitenterrein met allemaal speeltoestellen, wat een indrukken! Nadat er binnen wat vloeistof genuttigd was en de vloeistof buiten niet meer uit de lucht kwam vallen, moesten de welpen een spannende brug over de sloot oversteken. Voor stef en Akela betekende dat helaas een nat pak.. (en voor laatstgenoemde een kapotte telefoon). Volgende keer beter!

Vervolgens werd de slaapzaal ingericht, een altijd even belangrijk als chaotisch klusje. Binnen no-time was het alweer zoeken naar tassen, hoesjes en tandenborstels. Goed, met de relatief kleine groep vergeleken met vorig jaar gaat alles toch snel. Tijd om het buitenterrein te ontdekken! Vermoedelijk is de houtwal ondanks waarschuwen toch al enigszins gekrompen, want voor een scoutingterrein dat niet in een bos ligt was er toch al vrij snel een ietwat ruime houtvoorraad aangelegd om een speeltoetstel om te bouwen tot hut (totdat de houten bodem van het speeltoetstel begon te kraken, toen ging de leiding flauw doen en zeuren dat de kinderen daar niet meer mochten spelen). Bah, verantwoordelijkheidsgevoel..

Nou, laten we dan maar LEKKER gaan eten! Broodje Sowarremma, shoarma (wist u dat dit woord in Haarlem twee lettergrepen + gooische “r” heeft en in regio Den-Haag vier lettergrepen), en natuurlijk wat rauwkost erbij voor de vitamientjes. Dat ging er wel in! Bij het toetje, heerlijke verse fruitsalade, moesten sommige welpen toch even wennen aan de Scoutingregels over eten: niet op je verzorgingsformulier? Opeten J Dat kostte sommige welpen toch een beetje tijd om te spelen.. Maar, alles is op! (Zelfs het fruit van Lorenso, Max, Rens en Roan).

Toen brak het favoriete tijdstip alweer aan: bedtijd! Dat is waar we ook nu nog mee worstelen, die eerste nacht blijft toch altijd een uitdaging.

Tot morgen!

Wist u dat:

- Lorenso aardbeien echt mierzoet vindt (en de pitjes erin niet lust)?
- Akela’s telefoon niet kan zwemmen
- De suikermeloen al duizenden jaren bekend is in Iran, Egypte en India, ook bij Thys en Tibbe bekend is maar bij de leiding niet
- We dachten dat we een hele grote loods tot onze beschikking hadden maar dat deze nu compleet gevuld is met natte tenten om te drogen van de eigen verkenners van de groep hier?
- Deze tent gelukkig morgen weer wordt opgeruimd?
- Lisette heel lekker kan koken maar niet tot het topje van de paal op het buitenterrein kan klimmen?
- Akela, Tavi (Jan), Rick, Hathi, Oscar, Thys en Ikki dat wel kunnen?
- Baloe vandaag jarig is en hij daarom een XL pizza van Domino’s gekregen heeft (hij werkt zelf bij domino’s in Haarlem) met daarop een “19” van Pepperoni?
- We geen Wi-Fi in het clubhuis hebben?