Vandaag zijn de kinderen lekker in de weer geweest. Gisteren kregen zij al een opdracht van de Kerstman en daar zijn we vandaag gelijk mee aan de slag gegaan. We gingen op zoek naar Jack Vorst. Dat was toch iets minder makkelijk dan gedacht, want hij liet ons eerst allemaal spelletjes doen. Zo moesten we sinaasappelracen, dweilhockey spelen, krantenmep etc., om er uiteindelijk achter te komen dat Jack zich had verstopt bij het koerooster iets verderop. We kregen hem met een list mee en brachten hem naar de Kerstman.

Die wist hem gelukkig uiteindelijk wel te overtuigen om toch mee te helpen. Jack is namelijk erg lui en eigenwijs en wil het liefst alleen maar spelletjes spelen. Hij kijkt liever niet om naar serieuze zaken. Toen de Kerstman hem de wereldkaart liet zien met alle lichtjes waar kinderen niet meer in de legendes geloven, besloot hij om toch mee te werken.
Na de lunch en een heerlijk rustuurtje werden we opgeschrikt door Git Zwart! Daar moesten we wel even goed om gillen zeg… Na een aantal enge woorden verspreidde hij nog wat nachtmerries. De zwarte paardjes lagen overal. Om de nachtmerries toch een beetje tegen te gaan besloten wij de merries van een gezelliger kleurtje en wat glitters te voorzien. Misschien dat we nu niet meer van die nare dromen krijgen..?

… Mysa Jack Vorst een jonge God vindt?
… pinguïns knieën hebben?
… Noa van sinaasappels bloedsinaasappels kan maken?
… Klaas Vaak EINDELIJK is langsgekomen na veel aandringen van de kinderen?
… Fabiënne vindt dat Klaas Vaak wel op dieet mag?
… de kinderen keihard in hun broek poepten toen Git Zwart binnen kwam?
… dat zelfs nachtmerries er beter uitzien door ze te bestrooien met glitters?
… dat wij daarmee ook dit clubhuis in Hilversum hebben laten kennis maken met het ‘glitterfestijn’ van de kabouters van Scouting Brigitta?
… wij dit 2 jaar geleden ook in een ander clubhuis in Hilversum hebben gedaan waar de esta’s nu waarschijnlijk last van gaan hebben?