We naderen het einde van de week, en dan zijn de dagen altijd wat drukker. ’s Ochtends kregen wij een brief van Git dat als de kabouters zo nodig moesten proberen hem uit te schakelen, dat ze hem eerst maar eens even moesten vinden. Hij had de hele ochtend puzzeltjes voor ons klaarliggen en stuurde ons van het kastje naar de muur. Wat moesten we hier nou weer mee?

De laatste uitkomst van een puzzel was nog de meeste flauwe van allemaal: ‘Ga rechtsaf en loop het pad af, draai 180 graden naar rechts. Loop het pad af en ga naar links”. Pas aan het einde van de weg kwamen we erachter dat als we even goed hadden nagedacht, we gelijk hadden kunnen weten dat we weer terug op het clubhuis uit zouden komen. Wij hebben Git daarom de nieuwe bijnaam ‘Flauwe Flapdrol’ gegeven. Na een hoop ellende en gepuzzel in het Zwarte Woud, kregen wij voor ’s avonds de laatste hint naar de plek waar wij Jack’s kern zouden kunnen vinden. Wij keerden terug naar het Zwarte Woud waar twee nachtmerries de wacht hielden. Overal hingen matroesjka’s in de bomen, en ergens daartussen moest Jack’s kern te vinden zijn. Na lang zoeken hadden wij hem eindelijk gevonden! Jack kon met een gerust hart gaan slapen.
Na het avondspel gingen de kinderen naar bed, maar voor de oudste kabouters was het nog even spannend. De leiding had hen wijs gemaakt dat de traditionele dropping niet door mocht gaan van het bestuur van Scouting Brigitta. De kinderen waren erg teleurgesteld, voornamelijk Carmen die er zelfs een beetje om moest huilen. Dit bleek allemaal natuurlijk één grote grap te zijn dus de kinderen werden alsnog op pad gestuurd! Na een tochtje van twee uur (snellere tijd dan de oudste kabouters van 4 jaar geleden) keerden zij moe maar voldaan terug op het clubhuis. Noa, Sjon, Jip, Carmen, Kiia, Sofie, Jasmijn en Donny, geniet van jullie laatste echte kampdag als kabouter!

… de kabouters eigenlijk helemaal niet zo goed zijn in sudoku’s?
… wij Git nu een Flauwe Flapdrol vinden omdat hij ons overal heen heeft gestuurd en wij daar niks aan hadden?
… Jip daardoor heeft geleerd wat een alliteratie is?
… de rest van de kabouters dit woord niet kan uitspreken?
… het tijdens het avondspel soms best lastig is om rechtop te blijven staan?
… zelfs één van de nachtmerries gigantisch hard op zijn gezicht ging?
… Carmen het niet zo leuk vond dat de leiding had verteld dat de dropping niet doorging, tot huilens aan toe?
… de dropping wel gewoon doorging en de leiding de oudste kabouters flink heeft gefopt?
… Kiia zich afvraagt wie er nou weer Prins Bernhard heet?
… de oudste kabouters de dropping sneller hebben gelopen dan de laatste keer dat er kinderen werden gedropt?
… Mysa, Kim en Hollie hier erg blij mee waren?